De gemeente Schiedam streeft naar uitstekende dienstverlening aan haar burgers, bedrijven en instellingen. Daarom hebben we een kwaliteitshandvest opgesteld met servicenormen. Zo weet u wat u mag verwachten van onze dienstverlening.

Website

  • Heeft u een vraag? Bekijk dan eerst de website. De informatie op de website actualiseren we dagelijks
  • Voor een groot aantal producten kunt u 24 uur per dag terecht op onze website
  • Raad uw lopende zaken bij de gemeente via het Digitaal loket
  • Is uw vraag alsnog niet beantwoord of heeft u nog andere vragen? Dan helpen onze medewerkers u graag!

Telefoon

  • Belt u de gemeente via het nummer 14 010? Dan krijgt u binnen dertig seconden een medewerker aan de lijn 
  • De medewerker helpt u direct. Is de vraag moeilijk te beantwoorden? Dan verbindt de medewerker u binnen veertig seconden door met de juiste medewerker
  • Is de betreffende medewerker afwezig? Laat dan een bericht achter. De medewerker belt u binnen twee werkdagen terug

Post

  • Stuurt u de gemeente een brief? Dan krijgt u binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging
  • De gemeente beantwoordt uw brief binnen zes weken

Balie

  • Komt u langs aan de balie van het Klant Contact Centrum? Maak dan eerst een afspraak. Dit kan via de website of telefonisch
  • Uw wachttijd aan de balie is maximaal vijf minuten
  • Als u meer privacy wilt, is een gesprek in een aparte ruimte mogelijk

E-mail

  • Stuurt u de gemeente een e-mail? Dan krijgt u uiterlijk binnen vijf werkdagen inhoudelijk antwoord
  • Op de meeste vragen krijgt u binnen een werkdag inhoudelijk antwoord. Is dit niet mogelijk, dan ontvangt u binnen uiterlijk twee werkdagen een voortgangsbericht. Hierin staat dat uw vraag is doorgezonden naar een specialist. Deze specialist mailt binnen vijf werkdagen het antwoord. Of, als dat niet mogelijk is, een bericht waarin staat wanneer het definitieve antwoord volgt

Social media en WhatsApp

  • Stuurt u een bericht via Twitter, Facebook of WhatsApp? Vragen nemen wij op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur in behandeling
  • Wij beantwoorden uw vraag binnen 24 uur
  • Wij proberen uw vraag binnen 2 uur te beantwoorden

Klachten

  • Klachten over bestuurlijk en ambtelijk optreden handelt de gemeente binnen zes weken af
  • U kunt uw klacht persoonlijk toelichten

Meldingen

  • Meldingen over gebreken in de buitenruimte handelt de gemeente binnen drie werkdagen af. In geval van gevaar nemen we binnen 24 uur actie
  • Geef online uw melding door of gebruik de app BuitenBeter
  • Telefonisch een melding doen kan via 14 010